پایگاه خبری تحلیلی صفیر دلوار

Safire Delvar News Agency

  تاریخ انتشار : ، -78 فروردين ماه، -621 
روابط عمومي شهرداري بندر دلوار يا وكيل مدافع چند منظوره بدون مدرك

روابط عمومي شهرداري بندر دلوار يا وكيل مدافع چند منظوره بدون مدرك

روابط عمومي شهرداري بندر دلوار يا وكيل مدافع چند منظوره بدون مدرك
صفير دلوار : چندي پيش در گروه خبر ساحلي پيامي از دوست عزيزم جناب آقاي صابري ديدم و عزيزان حاضر در گروه نيز به نوبه خود اظهار نظري فرمودند و حقير نيز بر خود لازم و واجب دانستم در حد وسع و توان و دانش خود اظهار نظري نمايم ولي بنا به دلايلي اين امكان فراهم نبود ولي قول داده بودم كه جوابيه اي را ابلاغ ميكنم .حال فرصت مناسب ايجاد گرديد و خدمت دوست عزيزم اين را عرض ميكنم كه ؛
می توان آدمي را وادار به شنيدن همه چیز كرد
اما نمی توان آدمي را وادار کرد تا آن شنيده ها را باور کند.
و اما...
شايسته است آنكس كه آدمي را وادار به شنيدن همه چيز ميكند جايگاه خودش را بداند و .....
(متني كه از طريق تلفن آقاي صابري منتشر شده بود)
چهار دوره از فعالیت شوراهای اسلامی را تجربه کرده ایم که در مقاطعی از این ادوار به عملکرد نمایندگان خود در پارلمان محلی خرده گرفته و عملکرد آنها را زیر سوال برده ایم که چرا اینگونه شد و چرا آنگونه نشد؟
 
با بررسی اجمالی ادوار مذکور درخواهیم یافت که بعضا ما شهروندان نیز در شکست کارنامه شوراها سهمی داشته و باید خود را سرزنش کنیم. چرا که فقط مسئولیت انتخاب این عزیزان به صحن شورا را عهده دار بوده ایم و بلافاصله پس از انتخابات ایشان را به حال خود رها کرده و یاریشان نکرده ایم. در صورتیکه بر ما وظیفه بوده است تا در طول دوره فعالیت ۴ ساله شورا، با حضور مستقیم و موثر در صحنه به کمک آنها شتافته و شرایطی را فراهم آوریم تا آنها بتوانند از مشاوره و همفکری ما جهت پیشبرد اهداف که همان ارتقاء سطح زندگی خودمان است، بهره مند گردند.
 
لازم به ذکر است که هر شهروند، وقتی به آرمان شهر خویش خواهد رسید که آستین ها را بالا زده و در قالب یک یار کمکی به یاری منتخبین خود در مجموعه شورا بشتابد. و این غفلتی است که متاسفانه در طول ۱۸ سال گذشته (۴ دوره فعالیت شوراها) از ما سر زده است و خود را در تصمیم گیری های نمایندگان خود در صحن شورا دخیل نکرده ایم و طبیعی هم به نظر می رسد که در پایان ۴ سال نیز انگشت اتهام را به سمت اعضای شورا گرفته و گله مند باشیم که چرا به خواسته های ما جامه عمل پوشانده نشده است؟
 
حال که پنجمین دوره انتخابات شوراها را پشت سر گذاشته ایم  و ضروری به نظر می رسد تا از امروز فکر فردا کنیم و با مشارکت جدی در تصمیم گیری ، خود را برای یاری شورای دوره پنجم آماده کنیم تا ان شاا… هر یک بتوانیم به عنوان " یار" دست در دست منتخبین خود در مجموعه شورا داده و آنگونه عمل کنیم که رضایتمندی همه شهروندان حاصل آید.
روابط عمومی شهرداری و شورای اسلامی شهر دلوار
حال دوست عزيزم؛ من اين نكته را هميشه عرض كرده و ميكنم كه بنده در اظهار نظرهايم به خودم اجازه نداده و نمي دهم كه به جايگاه حقيقي افراد اشاره اي كرده و در كل ورود نمايم و اگر احياناً هم ورود كردم از همه اساتيد حاضر خواهش ميكنم كه تذكر دهند .
علي ايحال وقتي مطلبي در محيطي نشر ميگردد كه همگان خواسته يا ناخواسته بايد آنرا بخوانند لزوماً اجباري نيست كه آنرا باور كنند. و جالب اينكه مطلب شما كه تحت عنوان روابط عمومي شهرداري و شوراي اسلامي شهر دلوار منتشر شده بود داراي ايرادات متعددي بود كه لازم ميدانم به آنها اشاره نمايم.
1- با توجه به پيشرفت تكنولوژي و اهميت آن در خدمت به جامعه و نياز مبرم به استفاده از آن شايسته و ضروري است شهرداري و شوراي اسلامي هر كدام سامانه پيامكي و كانال تلگرامي مستقل داشته باشد تا نه شما مجبور باشيد از تلفن شخصي استفاده كرده و از طرفي مخاطبين نيز اطمينان داشته باشند كه پيام ها و اطلاعيه ها را از منابع معتبر كسب مي كنند.
2- بي شك همه اساتيد حاضر در گروه مي دانند كه شهرداري و شوراي اسلامي داراي تشكيلات اداري و حقوقي مستقلي هستند لذا فكر نمي كنم مسؤليت شما به شما اجازه دهد كه پيامي را در مقام روابط عمومي شوراي اسلامي صادر نمائيد.
3-و جالبتر اينكه با استناد به جمله هاي خود شما كه در متن مذكور فرموده ايد كه :( الف :در خواهيم يافت كه بعضاً ما شهروندان نيز در شكست كارنامه شورا سهم داشته  ب: ياريشان نكرده ايم ج: بر ما وظيفه بوده است د: همفكري ما جهت پيشبرد اهداف ه : در طول 18 سال از ما سر زده است و:به نظر مي رسد تا از امروز فكر فردا كنيم و......  )علاوه بر اظهار نظر بجاي روابط عمومي شوراي اسلامي ، زبان گوياي مردم هم شده ايد و اين دو دليل مي تواند داشته باشد الف- يا كسي اين حق قانوني را به شما داده است كه علاوه بر روابط عمومي شهرداري وكيل مدافع شوراي اسلامي و زبان گوياي مردم و بدون مدرك( وكالتنامه) هم باشيد  كه ما نمي دانيم  ب- يا با جايگاه و شرح وظايف خود آشنائي كامل نداريد.
4- فرمده ايد كه :(ما شهروندان نيز در شكست كارنامه شورا سهمي داشته ايم و...بلافاصله پس از انتخابات ايشان را به حال خود رها كرده ايم ) حال جناب آقائي كه متحيرم شما با چه عنواني خطاب كنم روابط عمومي شهرداري يا روابط عمومي شوراي اسلامي و يا وكيل مدافع مردم!!!!! ولي هر جايگاهي داريد مباركتان باشد و اين را عرض كنم كه : الف : نقش ما شهروندان در شكست شورا چه بوده است ؟  ب: روابط عمومي محترم و يا....خدمت شما عرض كنم كه استفاده كردن از جمله ( ايشان را به حال خود رها كرده )زيبنده انسان نيست و يك مسؤل روابط عمومي حرفه اي بايد بداند كه كلمه ( رها كرده)در مورد غير انسان بكار برده مي شود.( با كمي تأمل پي خواهيد برد)
5-  شما نوشته ايد كه : (با حضور مستقيم و مؤثر در صحنه به كمك آنها شتافته و شرايطي را فراهم آوريم تا آنها بتوانند از مشاوره و همفكري ما جهت پيشبرد اهداف كه همان ارتقاء سطح زندگي خودمان است بهره مند گردند ) حال بزرگوار راه را اشتباه ترسيم مي كنيد چرا كه گويا فراموش كرده ايد كه شرايط جهت همفكري بايد توسط شوراي محترم فراهم شود و نه شهروندان و به عبارتي ديگر ما حق تعيين تكليف نداريم .چرا كه ما با رأي دادن و انتخاب آنها تكليفشان را به عنوان وكيل و نماينده روشن كرده ايم و در صورت اعلام نياز به همراهي و همدلي وظيفه ماست كه به كمك آنها بشتابيم.فلهذا اين شوراي محترم است كه پس از كسب آراء يا به زبان ديكر كسب اعتماد عمومي مردم را به فراموشي سپرده اند و خود رأي شده اند نه به زعم شما شهروندان آنها را به حال خود رها كرده اند.
6- مرقوم فرموده ايد كه :( اين غفلتي است كه متأسفانه در طول 18 سال گذشته از ما سرزده است و....  ) برادر ارجمند چه طور شده امروز كه زمزمه بركناري شما از مسند روابط عمومي شهرداري به گوش مي رسد حاضريد به مردم توهين كرده و عنوان غفلت زده را به آنها اطلاق نمائيد و دايه عزيزتر از مادر شده ايد اگر چه حقير باور دارم اگر شورا انديشمند باشد بايد توانمندي شما را بهانه اي براي ابقاي شما بداند نه نگارش متني كه در آن با بيان جمله توهين آميز "" به حال خود رها كرده "" فكر مي كنيد حمايتي از آنها كرده ايد.
7- در جائي ديگر نوشته ايد كه :( ضروري مي رسد تا از امروز فكر فردا كنيم و با مشاركت جدي در تصميم گيري ، خود را براي ياري شوراي پنجم آماده كنيم) دوست عزيز بي شك بدان كه آدرس را اشتباه مي روي چرا كه اين نكته را بايد خدمت منتخبين محترم مردم بفرمائيد كه بايد از امروز به فكر فردا باشند و خود را آماده همفكري با موكلينشان در استفاده بهينه از آراء و نظرات آنها و بهبود كيفيت اقدامات و تصميمات خود نمايند.
8- و در آخر اين را عرض كنم كه خود كرده را تدبير نيست و شوراي محترم و شهردار محبوب بايد اين را در تصميم گيري خود لحاظ كرده و اشتباه گذشته ديگران را تكرار نكند و مد نظر داشته باشد كه كسي كه دوتا پلاكارد مي نويسد و يا دوربين عكاسي حمل ميكند نمي تواند يك فرد حرفه اي ، توانمند و شايسته روابط عمومي شهرداري شهري باشد كه شناسنامه استان بوشهر است .
پس.....


 
شما می توانید مطالب و تصاویر خود را به آدرس زیر ارسال فرمایید.
safiredelvar@yahoo.com
info@safiredelvar.ir
مرتبط باموضوع
نظر 
کد امنیتی

کد امنیتی