پایگاه خبری تحلیلی صفیر دلوار

Safire Delvar News Agency

  تاریخ انتشار : ، -78 فروردين ماه، -621 

مديركل محترم آموزش و پرورش استان بوشهر و آنچه ميبايست جهت تنوير افكار عمومي پاسخ دهد

جوابي بر جوابيه مدير كل محترم آموزش و پرورش استان بوشهر به امام جمعه معزز بخش  دلوار
صفير دلوار  : چندي پيش تغيير نام ناگهاني مدرسه شهيد رئيسعلي دلواري در روستاي شوركي موجي از ناراحتي را به راه انداخت و از دو نگاه داراي اهميت و حساسيت خاص بود .از طرفي چون حذف نام يك شهيد عزيز بود و از طرفي اين تغيير نام باعث ايجاد نگراني و اختلافات قومي و قبيله اي بين دو قبيله اي شده بود كه سالها با آرامش در كنار هم زندگي كرده بودندو اين  غير قابل تأمل بود و شايسته بود قبل ازكمك و ورود قانون ، بزرگان محلي ورود كرده و با حل و فصل مشكل بوجود آمده توسط  رئيس اداره آموزش وپرورش تنگستان ، مسئله را فيصله مي دادند. مدرسه اي كه به گواه اسنادساليان قبل مصوب و راه اندازي شده بود.
 
 
 
 
 
 
 
علي ايحال در نتيجه عدم حل اين مشكل و عليرغم پيگيريهاي متعدد و انتشار در سايت هاي خبري و فضاهاي مجازي و از آنجائيكه حذف نام شهيد در تضاد با فرمايش مقام معظم رهبري بود  كه درتوصيف آن عزيزان ميفرمايند :  زنده كردن نام و ياد شهيد كمتر از خود شهادت نيست.
امام جمعه معزز بخش دلوار در راستاي رسالت خود ، اين بي احترامي را در خطبه هاي نمازجمعه يادآور شدند و در كمال ناباوري مديركل محترم آموزش و پرورش استان كه مي بايست به نحو شايسته اي عمل ميكرد ، بيان داشتند كه از سال 83 مدرسه اي با نام شهيد رئيسعلي دلواري وجود نداشته كه اكنون با دستور آموزش و پرورش برداشته شده باشند و جالب اينكه در ادامه توضيحات عنوان ميكنند كه در سال 83 مدرسه شهيد رئيسعلي دلواري به علت جمعيت اندك دانش آموز در آن سال ، منحل و با مدرسه ابتدائي دخترانه سبحان ادغام شده است و در سال تحصيلي 95/96 مديريت آموزش و پرورش تنگستان بنا به درخواست شوراي اسلامي و اهالي محترم روستاي شوركي بعد از مكاتبه با استان موفق به اخذ كد مدرسه پسرانه جديد به عنوان آموزشگاه پسرانه ابتدائي گرديد. حال اگرچه مديركل محترم در صدر جوابيه خود ادعا كرده بودند كه از سال 83 تاكنون مدرسه اي با نام اين شهيد وجود نداشته ولي پس از آن و از آنجائيكه وجود مدرسه شهيد رئيسعلي دلواري اظهر من الشمس بوده و هست و نمي تواند منكر آن شود ضمن صحه گذاشتن بر اظهارات امام جمعه محترم بخش دلوار با رد ادعاي خود ، افدام عليه خود نموده است. 
حال سؤالاتي كه بي پاسخ مانده و مديركل محترم ميبايست جهت تنوير افكار عمومي پاسخ دهد اينست كه  :
از آنجائيكه مدرسه شهيدرئيسعلي دلواري ، مدرسه اي بوده كه با كد(63901605)  و با نام شهيد رئيسعلي دلواري مصوب شده است و مدرسه اي جديدالتأسيس نبوده است و مضافاً اينكه از همه مهمتر قانون در بحث نامگذاري اختيار را از هر شخص مسؤلي ، حتي وزير آموزش و پرورش سلب كرده و به شوراي فرهنگ عمومي واگذار كرده است و  در بند 2 ماده سوم  (مرجع نظارت) آئين نامه نامگذاري شهرها ، خيابانها ، اماكن و مؤسسات عمومي(مدارس ، اماكن علمي، فرهنگي و....) شماره 3105 دش 1375/9/17 آمده است كه : نظارت بر حسن اجراي ضوابط و معيارهاي شوراي عالي انقلاب فرهنگي در امر نامگذاري اماكن به عهده شوراي فرهنگ عمومي است.
1- چرا در حاليكه اذعان به وجود چنين مدرسه اي داريد در  مقابل اظهارات و گلايه هاي مردم ، رسانه ها و نهايتاً امام جمعه محترم موضع گيري مي كنيد؟
2- وقتي مدرسه اي تا سال 83 بوده و تا كنون هم قبوض آب و برق آن با همان نام صادر مي شود پس پرونده آن مدرسه هنوز باز است . چرا آنرا راه اندازي نكرده ايد ؟
3- باتوجه به اينكه پرونده آن مدرسه باز است چه ضرورت و دليلي دارد كه مجوز مدرسه اي با كد جديد و در همان مقطع تحصيلي در همان روستا گرفته شود ؟
4- از آنجائيكه نامگذاري مدرسه از وظايف و اختيارات شوراي فرهنگ عمومي است نامگذاري مدرسه جديد از مصوبات كدام جلسه شوراي فرهنگ عمومي است ؟
اميد است مديركل محترم با درايت بيشتر به اين مهم توجه نمايند. اگر چه مديريت پايگاه خبري تحليلي صفيردلوار تا حصول نتيجه اين موضوع را در سطح كلان پيگيري ميكند.
به قلم  : حسن شوركي


 
شما می توانید مطالب و تصاویر خود را به آدرس زیر ارسال فرمایید.
safiredelvar@yahoo.com
info@safiredelvar.ir
مرتبط باموضوع
چشم انتظار دعوای جدید خودروسازها؛ این بار با همراهی پلیس!

[ ، -78 فروردين ماه، -621 ]

ديدار حسن شوركى مدير پايگاه خبرى تحليلى صفير دلوار با دكتر كرمى نماينده مردم شريف دشتى و تنگستان

[ ، -78 فروردين ماه، -621 ]

آقاى امام جمعه ؛چراغ شوراي فرهنگ عمومي بخش خاموش است.....

[ ، -78 فروردين ماه، -621 ]

معاون گردشگري اداره كل ميراث فرهنگي ، صنايع دستي و گردشگري استان بوشهر خبر داد ؛ ساخت یکی از بزرگترین هتل های جنوب کشور در شهرستان کنگان استان بوشهر

[ ، -78 فروردين ماه، -621 ]

آبانماه ، ماهي كه سه مسئول تنگستاني را داغدار كرد.

[ ، -78 فروردين ماه، -621 ]

میرکریمی با «دختر»، سراغ دهه هفتادی‌ها رفت

[ ، -78 فروردين ماه، -621 ]

کمکهای انسان دوستانه کانون وکلای دادگستری استان بوشهر به منطقه زلزله زده غرب كشور ارسال شد .

[ ، -78 فروردين ماه، -621 ]

مخالفت شورای نگهبان با معافیت‌های جدید سربازی

[ ، -78 فروردين ماه، -621 ]

حضور صميمي ميهماني از پايتخت در برنامه تلويزيوني مهرباران

[ ، -78 فروردين ماه، -621 ]

صيادان پنجشنبه منتظر خبري خوش باشند

[ ، -78 فروردين ماه، -621 ]

نظر 
کد امنیتی

کد امنیتی