پایگاه خبری تحلیلی صفیر دلوار

Safire Delvar News Agency

  تاریخ انتشار : ، -78 فروردين ماه، -621 

از وكيل محترم و موكلين محترم عذرخواهي كرده و عرض ميكنم كه وكيل شما.......و اما وكيل من

صفير دلوار: 
 
از وكيل محترم و موكلين محترم عذرخواهي كرده و عرض ميكنم كه وكيل شما.......و اما وكيل من 
 
با انعقاد عقد وکالت (رأي دادن به نماينده و پيروزي وي در انتخابات نماينده منتخب رسماً ، وكيل ساكنين حوزه انتخابيه اش ميگردد )، وکیل(نماينده) و موکل(ساكنين حوزه انتخابيه) در برابر یکدیگر داراي حق و تکلیف گرديده ، دارای روابط حقوقی، وظایف و مسؤولیت های متقابلی می شوند. بدیهی است تحدید حدود قانونی این مسؤولیت ها، در پیشگیری از منازعات احتمالی طرفین عقد وکالت و درنتیجه کاهش حجم دلخوريها و گلايه ها و انتقادات مؤثر است. تعهدات وکیل در برابر موکل بطور مستقیم ناشی از عقد وکالت است و ایفاء تعهدات مزبور لازم و ضروري است. 
تعهداتی که بطور مستقیم منبعث از عقد وکالت اند، ناشی از ذات عقد مزبور بوده و صرف تحقق یافتن عقد، بدون نیاز به تصریح، موجب مسؤولیت وکیل می شوند. وظیفه وکیل «تنها دفاع از حقوق موکل خود نیست، بلکه مشارکت در اجرای عدالت کلی اجتماعی و تشویق جامعه به احترام به قانون و کمک به فراهم آمدن زمینه سلامت محیط و دور بودن آن از شرایط آلودگی های شیطانی و فرصت شکوفا ساختن توانایی های فکری نیز وظیفه بی چون و چرای اوست».
عقد وکالت از جمله عقود معین است؛ بدین معنی که حصول آن، صرفاً منوط به تراضی و توافق طرفین عقد نیست؛ بلکه تحققش علاوه بر شرایط اساسی ، نیازمند وجود عناصر و شرایط قانونی دیگری نیز می باشد.  
در موارد متعددی میان وکیل و موکل اختلافاتی پدید می آید که ناشی از عدم شناخت کافی طرفین عقد از تعهدات اصلی وکیل در برابر موکل می باشد و از آنجائيكه غالباً وكيل دانش و بينش بيشتري نسبت به موكل دارد بايد توانايي خود را در تشريح موارد به موكل نشان داده و ابراز نمايد. و وكيل است كه با حضور به موقع و مستمر خود و ارتباط با موكلين نسبت به شفاف سازي امور و وظايف خود موكل را آگاه سازد. وشرح و بیان این تعهدات و تبیین حدود آنها نه تنها لازم ، بلکه ضروری است.
علي ايحال اينجانب به عنوان موكل دكتر شهرياري خود را محق مي دانم كه با تأسف خاطر به وجود چنين نماينده اي كه حضور ميهمان گونه همكار مجلسي اش  دكتر خدري را بر نمي تابد و عنان امور از دست رهانده و كنايه وار كسي را نقد ميكند كه اولاً ايشان به رسم ادب دعوت ميزبان را لبيك مي گويد و در مراسم تاسوعاي حسيني در دلوار شرف حضور مي يابند و دوماً به درخواست ميزبان قصد خدمتي را داشته است كه خارج از وظيفه انساني و اخلاقي ، وظيفه قانوني شما به عنوان وكيل بنده بوده و هست كه اين ريشه در كرامت و بزرگواري اين ميهماني دارد كه در دين ما به عنوان دوست خدا شناخته شده است لذا اين كينه ورزي وكيل بنده  نبايد تا جائي پيش رود كه سراسيمه و بدون فوت وقت خود را به نماز جمعه اي برساند كه شايد اولين و آخرين حضورش در اين مراسم معنوي باشد و به قصدي كه خود بيشتر از همه از آن آگاه است از تريبون نماز جمعه و فضاي مقدس مسجد استفاده كرده و نارضايتي از حضور ميهمان موكلش را در عمل ابراز نمايد كه به نوعي بي حرمتي ميهمان است و قطعاً بي حرمتي ميهمان بي حرمتي به ميزبان كه همانا موكل قانوني اش است ميباشد و از آن تريبون موضوعي ( نقد عملكرد نيروي انتظامي توسط دكتر خدري ) را نقد  كند كه پس از طرح آن از طريق نطق در مجلس توسط دكتر خدري به نشانه حمايت از ايشان  احسنت گفته و بيان داشته اند كه تذكرتان بجا بود. همچنين در جلسه اي كه با حضور جهانگيري معاون اول رئيس جمهور آن موضوع را تذكر دادند طي سخناني برآن صحه گذاشتند .
 حقير به نوبه خود عمل وكيلم را امري قبيح مي دانم و به عنوان موكل وي ، نه تنها از دكتر خدري بلكه از تمامي موكلين آن بزرگوار بابت بد اخلافي وكيلم(سيدكمال الدين شهرياري) عذرخواهي كرده و خدمت موكلين محترم دكتر خدري عرض كنم كه ؛
وكيل شما زادگاهش بوشهر است و.... اما وكيل من در تهران متولد شده  است. 
وكيل شما چون مركزنشين نيست و تعلق خاطر بيشتري به زادگاهش دارد بيشتر در كنار شماست و..... اما وكيل من چون مركزنشين است و علاقه وافري به زادگاهش دارد كمتر در كنار من است و بيشتر با آقاها مي نشيند. 
وكيل شما چون در كنار شماست با درد شما و درد دل شما آشناست و....اما وكيل من چون در كنار من نيست درد من و درد دل من را نمي شنود چون فرصتش را ندارد. 
وكيل شما هر وقت به حوزه انتخابيه اش مي آيد ميزبان درد و غم شماست و.....اما وكيل من كه خيلي كمتر مي آيد و آنوقت هم كه مي آيد ميهمان عزيزانش است و نه ميزبان من و درد و غم من ، چون من در رديف افراد خاصش نيستم. 
وكيل شما چون مرتب در حوزه انتخابيه اش حضور دارد و مشاورين مطلعي دارد  نسبت به حوزه انتخابيه اش تسلط و اشراف كامل دارد. و......
اما وكيل من بدلبل اينكه به حوزه انتخابيه اش كمترين وقعي نمي گذارند و بدين جهت كمتر در حوزه اش حضور مي يابند و مضافاً اينكه كهولت سن هم دارند كمتر نسبت به حوزه اش آشنائي دارد و دليل اين مدعا آنست كه او نمي داند كه اسكله محمدعامري صيادي و در تملك اداره شيلات است و نه در تملك اداره بندر كه تجاري شود و به نظر مي رسد كه كهولت سن ، فراموشي را بر وي غالب كرده است كه فراموش كرده است كه بخش ساحلي از زمان بشارتي در كسوت وزير كشور به بخش دلوار تغيير نام يافته است.(سند ايراد اين اشتباهات نطق عجولانه او در نماز جمعه دلوار است  ) اگر مشاورينش مطلعند و دلسوز ، به وي مشاوره دهند .
وكيل شما پيرو فرمايش مقام معظم رهبري در موضوع قاچاق كه فرمودند: منظور من آن كانتينربرهائي است كه اقتصاد را مخدوش كرده و نه كوله برهائي كه براي ارتزاق خانواده خود تلاش مي كنند در نطق خود در مجلس  از عملكرد نيروي انتطامي در برخورد با مردم انتقاد ميكند و....اما وكيل من در نماز جمعه دلوار نقد وكيل شما كه پيرو فرمايش مقام معظم رهبري است را نقد كرده و من دليلش را نمي دانم ولي اينگونه متصور است كه وكيل من مخالف فرمايش مقام معظم رهبري است و شايد هم دليلش اين است كه با كانتينرها و كانتينربرها ارتباط داشته ويا دارد. و اين را هم نبايد دور از ذهن ديد چرا كه موكلين وكيل من ، او را ديده بودند كه با ماشين شوتي در نماز جمعه حضور يافته بود. 
 وكيل شما پيرو نامه فرماندهي درياباني كه با شماره 17721و 18 كه در مورخه 95/4/2 در اداره كل بنادر و دريانوردي استان به ثبت رسيده و در آن مواردي كذب و در مواردي هم به مردم دلوار  اتهام قاچاق سلاح ، كالا و غيره بسته اند و گلايه مردم دلوار كه بيان داشتند فرماندهي درياباني مردم دلوار را قاچاقچي سلاح و كالا قلمداد كرده و به مااتهام  قاچاقچي بسته اند گفتند كه اجازه نخواهم داد مردمي كه خون و تعصب و غيرت رئيسعلي در بدنشان جاري است را قاچاقچي خطاب كنند.و.. ..... اما وكيل من  از نامه فرماندهي درياباني بي اطلاع بوده و حتي چندين بار هم كه به وي اطلاع داده اند هيچ واكنشي از خود نشان نداده و فقط به بركت حضور وكيل شما ، وكيل من سراسيمه خود را به حوزه انتخابيه اش رسانده است و بس (هيچ). 
وكيل شما در گفتگو با خانه ملت كه در سايت تابناك باخبركد623958 در مورخه 95/6/28 درج شده است گلايه صيادان استان مبني بر عدم تمديد فصل ميگو سخن مي گويد و پيگيري مي كند و...اما وكيل من در حوزه انتخابيه اش سكوي صيادان را تخريب مي كنند ولي موضع سكوت اختيار مي كند و اگر وكيل شما ميهمان ما نمي شد معلوم نبود چه سالي در حوزه انتخابيه اش آفتابي مي شد.
وكيل شما به واسطه نعمت جواني و تسلط و آشنائي با علم حقوق نه تنها خدمتگزار شماست بلكه موضوع تمديد فصل ميگو صيادان استان ، ترخيص لوازم يدكي علاوه بر گمركات حوزه انتخابيه اش از گمركات كنگان ، دير ، بوالخير و...سكوي صيادي دلوارو...كه خارج از حوزه انتخابيه اش است را پيگيري مي كند و نتيجه مي گيرد و.....اما وكيل من بدليل كهولت سن نه تنها توانائي پيگيري مسائل و مشكلات ساير حوزه ها ، از انجام وظايف قانونيش در حوزه انتخابيه اش كوتاهي مي كند كما اينكه عليرغم اطلاع از تخريب سكوي صيادان دلوار تا قبل از حضور وكيل شما در دلوار هيچ حركتي را از خود نشان نداد.
وكيل شما در مقابل حضور وكيل من در حوزه انتخابيه اش و جلسه با شوراي شهر بوشهر كه خلاف عرف نمايندگي است نه تنها گلايه نكرده بود بلكه بيان كرده بودند اگر حضور نمايندگان ديگر حوزه ها در حوزه انتخابيه من گره گشاي مشكلات موكلينم باشد دست آنها را مي بوسم.زيرا وكيل شما معتقد است كار نمايندگان مجلس ملي است و اگر نماينده اي بتواند در سطح استان ولو اينكه حوزه انتخابيه اش نباشد اثر گذار باشد نبايد كوتاهي كند كه نشان از دانش و بينش وكيل شما در خدمتگزاري به مردم در سايه وحدت ، همدلي و جو وفاق جهت گره گشائي مشكلات مردم است و... اما وكيل من....
به قلم : حسن شوركي


  حسن شورکی. دکتر خدری. نماینده بوشهر. مجلس شورای اسلامی
شما می توانید مطالب و تصاویر خود را به آدرس زیر ارسال فرمایید.
safiredelvar@yahoo.com
info@safiredelvar.ir
مرتبط باموضوع
چند نکته درباره اظهارات رئیس سازمان نظام پزشکی؛

[ ، -78 فروردين ماه، -621 ]

افتخاري ديگر براي يكي از مديران سابق بوشهري ، و از مديران كنوني استان كهكيلويه و بوير احمد.

[ ، -78 فروردين ماه، -621 ]

کاسبی کلیک با تصاویر پیکر «حبیب» بعد از «داداشی» و «اولادی»

[ ، -78 فروردين ماه، -621 ]

تلاش های پشت پرده ترکیه برای احیای روابط با دولت اسد

[ ، -78 فروردين ماه، -621 ]

بازديد بخشدار كاكی از طرح پايدارسازى كميته امداد حضرت امام خميني (ره)

[ ، -78 فروردين ماه، -621 ]

افتخاري ديگر براي ديار نخل همیشه سبز جنوب شهید رئیسعلی دلواری

[ ، -78 فروردين ماه، -621 ]

تصاویر/ ازدواج یک اعدامی در زندان

[ ، -78 فروردين ماه، -621 ]

ارتقاء بخش دلوار از گفتار تا عمل !!!!!!

[ ، -78 فروردين ماه، -621 ]

قهرمانان ملی می‌توانند خدمت خود را در تیم ملی انجام دهند

[ ، -78 فروردين ماه، -621 ]

قدردانی سپاه امام صادق(ع) بوشهر از شهردار نخل تقي

[ ، -78 فروردين ماه، -621 ]

نظر 
کد امنیتی

کد امنیتی