پایگاه خبری تحلیلی صفیر دلوار

Safire Delvar News Agency

  تاریخ انتشار : ، -78 فروردين ماه، -621 

واي به حال كوري كه عصاكشش كور دگر بود.

واي به حال كوري كه عصاكشش كور دگر بود.                                                                                  
 
 اندر حكايت رئيس آموزش و پرورش دلوار و بانوي مشاورش
( قبل از هرچيز لازم است يادآوري كنم كه با استناد به اينكه در مثل مناقشه نيست عرض كنم كه هدف از استفاده ضرب المثل درج شده در اين مقاله توجه بيشتر خواننده و اهميت موضوع بوده و بس. )
صفيردلوار : بي ترديد مشورت و مشاوره امري پسنديده است تا جائيكه حتي يكي از سوره هاي قرآن كريم (شورا) به اين مهم مي پردازد. همچنين در بررسي حالات گوناگون تاريخي خصوصاً در شرايط حساس تاريخ جنگهاي صدر اسلام و يا جنگ تحميلي كه موفقيت هاي حاصله مديون و مرهون مشاوره و مشورت و خرد جمعي بوده است اين موضوع كاملاً هويدا و آشكار است، كما اينكه در جريان جنگ خندق و پيشنهاد حفر خندق و يا عملياتهاي حساس در جنگ تحميلي و استفاده و الهام از دانش جمعي به موفقيتهاي عظيمي نائل شدند. كه اين نشأت گرفته از آيه شريفه وامرهم شورا بينهم است 
اگر چه در همين كتاب آسماني به مكر ، حيله و شيطنت اشاره كرده و آمده است كه :  و مكروا و مكرالله ولله خيرالماكرين . و يادآور آنست كه اگر قرار شد از شما مشورتي شود نهايت تلاش را جهت تسهيل نمودن  و هموار كردن مسير و مشكلات به كار بسته و نه اينكه با غلبه بر فهم مشاوره گيرنده تصميماتي اتخاذ نمائيد كه نه تنها مشكلي را حل ننمايد بلكه با طرح و ارائه آن انديشه ، فرد مسئول را دچار چالش نمايد و اين ذهنيت متصور شود كه مشاور ، مشاور نيست بلكه مخاصم است.و دليل اين ادعا طرح مشاوره نابجا و غير معقولي است كه رئيس آموزش و پروش دلوار را با چالش جدي مواجه كرد كه نه تنها ضعف قوه تصميم گيري خود ، بلكه بانوي  مشاورش را بر ملا ساخت.  بانوي مشاوري كه سابقه سوء استفاده از ضعف دانش و مديريت رئيس اداره آموزش و پرورش منطقه را  داشته است. و براي بيان اين مورد دليلي ارائه مي دهم كه بزرگان اهل دانش و فهم و خوانندگان محترم نه با دقت زياد بلكه با سطحي نگري به واقعيت مطلب پي مي برند و آن اينكه وقتي بانوي مشاور يك گروه هنري كه در شهرستاني ديگر و در قالب مؤسسه غير انتفاعي تحت تملك و مديريت خواهرش را به مدارس تحت امر اين رئيس كم تجربه در بحث مديريت دعوت ميكند و بدون صرف حتي يك ريال بابت تبليغات در ساعتي كه براي دانش آموزان ساعت تحصيل تعريف شده است و با استفاده از امكانات و فضاي آموزشي و از همه مهمتر اخذ مبلغ اجباري هر دانش آموز 5000 هزارتومان به اجراي برنامه مي پردازد سوء استفاده از ضعف دانش و مديريت رئيس اداره آموزش و پرورش نيست؟!؟! در حالي كه از اين مبلغ يك ريال هم جهت كمك به مدارس پرداخت نشده است.(تعيين ميزان درآمد حاصله به نفع اين مؤسسه و خسارت مادي و معنوي وارده به اين مدارس و دانش آموزان از وظايف مسؤلين محترمي است كه از خزانه بيت المال حقوق ميگيرند و متولي رسيدگي به اين تخلفات ميباشند)
با بيان مثال فوق مبني بر تسلط بانوي مشاور بر فهم و دانش رئيس محترم آموزش و پرورش دلوار و سوء استفاده نامبرده ازموقعيت ايجاد شده براي خودش ، اگر رئيس آموزش و پرورش دلوار  مدير به معناي واقعي كلمه بود دگر بار دچار مشاوره اي نمي شد كه اين بار نه تنها خود ، بلكه مديران محترم مدارس ، دانش آموزان عزيز واولياء گرامي  و...را دچار مشكلات نمايد و آنهم اينكه موضوع فرم لباس مدارس كه چندين سال است در سراسر كشور مصوب شده است و قاعده كار بدين شكل بوده است كه طرح و رنگ را مدرسه اعلام مي كرده است و خانواده ها هم مثل هميشه گوش به امر فرامين مسؤلين بوده اند و هيچگونه مشكلي هم پيش نمي آمد و دانش آموزان عزيز نيز با پوششي مناسب و هماهنگ و در راستاي اهداف نظام فرم هماهنگ مدارس بدون كوچكترين دغدغه و مشكلي در كلاسهاي درس حاضر مي شدند ولي امسال اولين تجربه  شروع سال تحصيلي براي رئيس آموزش و پرورش دلوار است . شروعي تلخ و ناميمون كه نشان از ناكارآمدي ايشان و مشاوره غلط بانوي مشاورش  مي باشد.
مشاوره اي كه باعث شد اداره آموزش و پرورش دلوار در حركتي تكسوارانه اقدام به بستن  قرار داد با يك واحد توليدي جهت دوخت لباس فرم دانش آموزان  تحت امر نمايد كه نه تنها فرمي آماده نكرد بلكه آغاز سال تحصيلي را بد فرم كرد. ( اگر چه اين سايت در مقالي ديگر به جزئيات قرارداد في مابين اداره آموزش و پروش دلوار و توليدي مي پردازد ) از متوليان امر خصوصاً مدير  محترم اداره كل آموزش و پرورش استان استدعا دارم از رئيس محترم اداره آموزش و پرورش منطقه دلوار و بانوي مشاورش سؤال بفرمائيد چرا بايد  مديران محترم مدارس ، دانش آموزان عزيز و اولياء گرامي فداي تصميمات عجولانه و نابخردانه شما گردند؟ در مقام يك مسؤل چه پاسخ قانع كننده اي براي اين حركت نابجاي خود داريد؟ و در پيشگاه الهي چه جوابي؟ وووووو به اميد پاسخي منطقي و عاقلانه.
صفير دلوار آمادگي خود را جهت درج جوابيه از طرف هر مسؤل و يا ذي حقي اعلام مي دارد.
به قلم حسن شوركي


  حسن شوركي . آموزش و پرورش دلوار .
شما می توانید مطالب و تصاویر خود را به آدرس زیر ارسال فرمایید.
safiredelvar@yahoo.com
info@safiredelvar.ir
مرتبط باموضوع
هيچكس حق شكايت از رسانه ها را ندارد

[ ، -78 فروردين ماه، -621 ]

تعطیلی کارخانه ارج تکذیب شد

[ ، -78 فروردين ماه، -621 ]

چگونه آمریکا از برنامه موشکی ایران سوءاستفاده می‌کند؟

[ ، -78 فروردين ماه، -621 ]

اجراي تفاهم نامه فيمابين دبير شوراي عالي مناطق آزادو ويژه اقتصادي و رئيس كميته امداد كشور در استان بوشهر

[ ، -78 فروردين ماه، -621 ]

گزارش عملکرد دولت توسط نماينده ارشد دولت در بخش دلوار در مصلي نماز جمعه دلوار به مناسبت هفته دولت

[ ، -78 فروردين ماه، -621 ]

خودکشی دانشجوی نخبه دانشگاه کاشان

[ ، -78 فروردين ماه، -621 ]

شما چقدر «دهه هشتادی‌ها» را می‌شناسید؟

[ ، -78 فروردين ماه، -621 ]

آفرين و صد آفرين بر شما....... و صد ننگ بر مديراني ..........

[ ، -78 فروردين ماه، -621 ]

چند گام تا متن پيام مقام معظم رهبري ، برداشته ايم و يا مانده است ؟!؟!؟!

[ ، -78 فروردين ماه، -621 ]

حضور(حسن غلامي )چهره طنزپرداز،محبوب و مردمي امروزدربرنامه زنده تلويزيوني (مهر باران)

[ ، -78 فروردين ماه، -621 ]

نظر 
کد امنیتی

کد امنیتی