پایگاه خبری تحلیلی صفیر دلوار

Safire Delvar News Agency

  تاریخ انتشار : ، -78 فروردين ماه، -621 

گزارش عملکرد دولت توسط نماينده ارشد دولت در بخش دلوار در مصلي نماز جمعه دلوار به مناسبت هفته دولت

صفیر دلوار:
 
گزارش عملکرد دولت توسط نماينده ارشد دولت در بخش دلوار در مصلي نماز جمعه دلوار به مناسبت هفته دولت                                                                                                            
بخشدار دلوار گفت : شهیدان رجایی و باهنر طلایه داران گفتمان خدمت گزاری به مردم هستند و هفته دولت فرصتی مغتنم جهت بازگویی این گفتمان و اتحاد و همدلی بیشتر مردم و مسئولین است . رستمي در رابطه با سالگرد شهيد رئيسعلي دلواري گفت : گراميداشت ياد و خاطره شهيد رئيسعلي دلواري به عنوان رهبر قيام نهضت جنوب در قالب گسترش گفتمان مبارزه با استعمار است.  به همين مناسبت روز دوازدهم شهريور را روز مبارزه با استعمار انگليس نامگذاري كرده اند و هدف گزاري و برنامه ريزي ما در برگزاري همايش ها و بزرگداشت ها بايد از روايتگري تاريخي به فراروايتگري سوق داده شود.  در تاريخ مبارزات جنوب بزرگمردان و رادمردان بزرگي حضور داشته اند  و در يك فضاي اتحاد و همدلي بين رؤسا و خوانين با رهبري علماي دين حماسه هاي تاريخي بزرگي را خلق كردند كه در حافظه تاريخي اين ديار به يادگار مانده است.  براي ايجاد و توسعه گفتمان مبارزه با استكبار بايد از ظرفيت هاي ذاتي هفت اقليم هنري استفاده شود.  زيرا تأثير هنر فرازمان و فرامكان است و در اين راستا بايد قطعات ماندگار اصيل موسيقي ، كارهاي وزين در حوزه تئاتر و تله تئاتر ، سريال و فيلم ساخت.  منظومه شاعران خوش طبع و بلند آوازه را تدوين كرد. و بايد گراميداشت اين بزرگمرد تاريخ مبارزه نه در تاريخ مشخص ، بلكه بايد در يك بنياد ملي تدوين و اجراء گردد.  واين اتفاق بايد توسط سازمان هاي مردم نهاد هدايت شود.
وی به موافقت نامه هسته ای هم  اشاره کرد و گفت : دولت در مذاکرات هسته ای دنبال تبدیل کردن دشمنان به دوستان نبود. حاکمیت و نظام می خواست دشمنانش را مجبور به پذیرش حق مسلم هسته ای کشور کند تحریم های ظالمانه را بردارد و شرایط را برای توسعه کشور هموار سازد.
رستمی در همین راستا به فرمایشات مقام معظم رهبری اشاره نمود و گفت : رهبر انقلاب در حین مذاکرات هسته ای ، ضمن هشدار به مسئولین نسبت به بدعهدی طرف مقابل، تیم مذاکره کننده هسته ای را افرادی غیور، متدین و امین خواندند ، رهبر معظم انقلاب در دیدار اخیر با اعضاء هیات دولت فرمودند (( از انتقاد من به موضوع برجام به بدعهدی و خباثت طرف مقابل مربوط می شود نه عناصر خودمان ، مذاکره کنندگان ما به اندازه توان خود تلاش شبانه روزی انجام دادند و ما قدردان این زحمات هستیم )).
بخشدار دلوار در ادامه به اقدامات و خدمات دولت تدبیر و امید در بخش دلوار اشاره کرد و افزود: در هفته دولت 9 پروژه بزرگ عمرانی به اعتبار قریب به 18میلیارد تومان در بخش دلوار افتتاح خواهد شد.
 
( توسعه عمراني )نماینده ارشد دولت در بخش ضمن اشاره به ساختار جمعیتی بخش دلوار گفت :90 در صد جمعیت بخش در روستا زندگی می کنند و این میزان از جمعیت که در قالب 41 روستا تعریف می شود ، 10 در صد جمعیت روستایی استان است . با قاطعیت می توان گفت در عمران روستایی در بخش دلوار تحول اساسی صورت گرفته است .
وی در همین راستا افزود : 28 بوستان روستایی در بخش دلوار در حال احداث است و از 320 هزار متر مربع آسفالت معابر روستایی از بدو انقلاب تا کنون 170 هزار متر مربع آن از سال 92 به بعد و در قالب نهضت آسفالت روستایی صورت گرفته ، با همکاری و هم افزایی بنیاد مسکن انقلاب اسلامی و دهیاران تلاشگر 350 هزار متر مربع زیر سازی آسفالت انجام شده است. 
( توسعه زيرساختها در حوزه راه) بخشدار دلوار به توسعه زیرساختها در حوزه راه اشاره کرد و افزود: در سال 93 یازده  کیلومتر از چهارخطه دیر – بوشهر توسط استاندار محترم افتتاح شد و در حال حاضر نیز پروژه فعال می‌باشد و انشاالله هفته دولت سال آینده این پروژه تا محدوده شهرستان تنگستان و روستای بریکان به اتمام می رسد، تعریض جاده چغادک به گورکات سال گذشته شروع شده و تا چند ماه آینده به بهره برداری می رسد، فاز دوم تعریض جاده گورکات به دلوار در هفته دولت افتتاح می گردد و بلوار خلیج فارس با اعتباری بالغ بر 5 میلیارد تومان در روزهای آینده به بهره برداری می رسد و تعریض جاده ساحلی از بندر رستمی تا حوزه خورشهاب از محل اعتبارات استانی تامین اعتبار شده است. 
(توسعه شبكه گاز رساني) وی به پروژه بزرگ گاز رسانی به روستاهای جنوب بخش دلوار اشاره کرد و افزود: پروژه گاز رسانی به روستاهای جنوب بخش دلوار با اعتباری بالغ بر15 میلیارد تومان از محل مدیریت مصرف انرژی در سال گذشته شروع شد و تا دهه فجر سال جاری 100 در صد جمعیت روستایی و شهری دلوار از نعمت گاز برخوردار خواهند شد. 
 
 
 
( توسعه زيرساختهاي سلامت)رسول رستمی با اشاره به موانع ساختاری در توسعه زیر ساختهای سلامت بخش گفت : بر اساس ضوابط وزارت بهداشت و درمان در مراکز بخش ها نمی‌توان بیمارستان احداث نمود، مجوز احداث درمانگاه تامین اجتماعی دلوار، اخذ مجوز احداث دو درمانگاه در جنوب و شمال بخش ، شبانه روزی کردن داروخانه درمانگاه دلوار ، پیگیری تصویب مرکز جامعه سلامت در مرکز بخش، احداث دو پانسیون پزشکی در درمانگاه دلوار از جمله اقدامات دولت در حوزه سلامت در بخش دلوار است. 
( توسعه زير ساختهاي آموزشي)وی به توسعه زیر ساختهای آموزشی اشاره کرد و گفت: درصد مدارس تخریبی در سطح ملی 13.5 در صد ،در سطح شهرستان 15 درصد و در سطح بخش25 درصد است که با توجه به آغاز عملیات اجرایی احداث 6 مدرسه خیرساز، درصد مدارس تخریبی این بخش به16 درصد می رسد، البته مشکل ما در حوزه آموزش تنها زیرساخت نیست بلکه مهم تر از آن کیفیت بخشی آموزشی است که باید با اقدامات و برنامه های نرم افزاری تقویت شود.
 
 
 
(توسعه زيرساختهاي فرهنگي) رستمی به اقدامات و پروژه های اساسی بخش دلوار در فرهنگی اشاره کرد و گفت: در هفته دولت سال گذشته بزرگترین و مجهزترین کتابخانه شهرستان در شهر دلوار افتتاح شد ولی متاسفانه تعداد مراجعه کنندگان به این زیر ساخت فرهنگی در حد مطلوب نیست.
وی در همین راستا افزود : مجتمع فرهنگی هنری دلوار با مساحت 5 هزار متر مربع در سه طبقه با گنجایش 700 صندلی در سالن اصلی طراحی شده ، این پروژه در سال گذشته و امسال تامین اعتبار شده و با هدف تبدیل شهر دلوار به مرکز برگزاری اجلاس های ملی و استانی در کنار دیگر ظرفیتهای گردشگری تعریف شده است. 
( توسعه زيرساختهاي ورزشي) رستمی تحول در توسعه زیرساختهای ورزشی بخش را از دیگر دست آوردهای دولت تدبیر  .و امید در بخش دلوار دانست و گفت: براساس سند برنامه پنجم توسعه فضای ورزشی برای هر نفر یک متر مربع در نظر گرفته شده این شاخص قبل از دولت تدبیر و امید در بخش دلوار زیر 50 سانتیمتر بود که با احداث17 چمن مصنوعی فوتبال  در روستاهای بخش، یک چمن مصنوعی بزرگ در بندر عامری، تامین اعتبار 3 سالن ورزشی، 7چمن مصنوعی در حال ساخت در روستاها تا پایان دهه فجر امسال به 2 متر مربع خواهد رسید.. 
 
 
 
( توسعه بازار ، تجارت و گردشگري) رستمی با اشاره به نگاه ویژه مدیران استان و شهرستان به توسعه شهر دلوار بعنوان قطب توسعه با رویکرد توسعه بازار ، تجارت و گردشگری گفت: نگاه ما به توسعه شهر دلوار فراتر از آسفالت معابر و مبلمان شهری است  و جهت نیل به این هدف زیرساخت های  اساسی توسعه را در محدوده شهر دلوار ایجاد نمودیم و مبلغ 2 میلیارد و200 ميليون تومان اعتبار عمران شهری فراتر از شاخصه سرانه عمران شهری در شهرستان برای دلوار درکمیته برنامه ریزی شهرستان تصویب شد.
 
 
 
وی در این راستا افزود ایجاد بزرگترین مجتمع فرهنگی و هنری ، مخزن  5 پنج هزار متر مکعبی ذخیره آب ، احداث بلوار شهدای خلیج فارس و توسعه زیرساختهای منطقه نمونه گردشگری از جمله پروژه‌های اساسی جهت توسعه مرکز بخش عنوان نمود. 
( توسعه و تحقق اقتصاد مقاومتي)بخشدار دلوار ضمن اشاره به اقدامات ارزشمند دولت در اقتصاد مقاومتی و افزایش بیش از 3 میلیارد دلار صادرات غیر نفتی در مقابل واردات کالای خارجی به تحولات اقتصادی در بخش دلوار اشاره کرد و افزود:  گمرک بوالخیر با صد سال قدمت برای اولین سال با کسب 16 میلیارد تومان درآمد گمرکی به گمرک سوم استان تبدیل شده و توسعه بازار دلوار مورد  استقبال روز افزون سرمایه گزاران قرار گرفته است. 
وی در پایان به طرح سامان دهی کالای ملوانی توسط استاندار محترم اشاره کرد: نگاه مسئولان استان به ساحل نشینان ، ارتقاء معیشت مرز داران و امنیت مرز است و این طرح باعث ایجاد عدالت و امنیت اقتصادی در این حوزه شده است.


  بخشدار دلوار . هفته دولت . حسن شورکی . صفیر دلوار
شما می توانید مطالب و تصاویر خود را به آدرس زیر ارسال فرمایید.
safiredelvar@yahoo.com
info@safiredelvar.ir
مرتبط باموضوع
پيام مدير عامل شركت پژوهشي شهرياران به مناسبت برپائي سالگرد اولين نماز جمعه در شهر دلوار

[ ، -78 فروردين ماه، -621 ]

بلوك را بلوكه نكنيم

[ ، -78 فروردين ماه، -621 ]

چند گام تا متن پيام مقام معظم رهبري ، برداشته ايم و يا مانده است ؟!؟!؟!

[ ، -78 فروردين ماه، -621 ]

افتخاري ديگر براي ديار نخل همیشه سبز جنوب شهید رئیسعلی دلواری

[ ، -78 فروردين ماه، -621 ]

خورشيدي كه در بخش دلوار چون خورشيدي در آسمان درخشيد.

[ ، -78 فروردين ماه، -621 ]

عکس ناسا از شفق قطبی سیاره مشتری

[ ، -78 فروردين ماه، -621 ]

واکنش آموزش و پرورش به خودکشی معلم بهبهانی/علت فوت مشخص شد

[ ، -78 فروردين ماه، -621 ]

پيام تبريك مدير مسؤل سايت خبري تحليلي صفير دلوار به شهردار زحمتكش بندر دلوار به مناسبت روز شهردار

[ ، -78 فروردين ماه، -621 ]

سیدحسن خمینی: تقریباً تمامی‌ اخبار غیررسمی درباره من دروغ بوده‌اند

[ ، -78 فروردين ماه، -621 ]

روز دوشنبه 14 اسفندماه 96 روزي به يادماندني در تاريخ آموزش و پرورش منطقه دلوار ميباشد.

[ ، -78 فروردين ماه، -621 ]

نظر 
کد امنیتی

کد امنیتی