پایگاه خبری تحلیلی صفیر دلوار

Safire Delvar News Agency

  تاریخ انتشار : ، -78 فروردين ماه، -621 

اگر انتظار داريد مديران حق شما را دهند زهي خيال باطل........

اگر انتظار داريد مديران حق شما را دهند زهي خيال باطل........
 
 
لاَیَمْنَعُ الضَّیْمَ الذَّلِیلُ! وَ لاَیُدْرَکُ الْحَقُّ إِلاّ بِالْجِد
امام علی(علیه السلام) در بخشی از خطبه29 نهج البلاغه به یک اصل بسیار مهم در زندگى انسان ها اشاره کرده، مى فرماید: «افراد ضعیف و ناتوان، هرگز نمى توانند ستم را از خود دور کنند و حق جز با تلاش و کوشش به دست نمى آید»
 
از جمله «لایُدْرَکَ الْحَقُّ إلاّ بالْجِدِّ» به خوبى استفاده مى شود که حقّ گرفتنى است، نه دادنى یعنى «در جوامعى که زورمندان و غارتگران حاکمند، یا در کمین حکومتند، هرگز نمى توان انتظار داشت که با میل و رغبت حقوق مستضعفان را به آنها بدهند چرا که قدرت آنها اصولا از غصب حقوق دیگران به دست مى آید و بازگرداندن حقوق دیگران به آنها مساوى است با از دست دادن قدرتشان و این کارى است که هرگز آماده انجام آن نیستند.
 
اینجاست که امام(علیه السلام) به همه ستمدیدگان و محرومان و مستضعفان جهان درس مى دهد که متحد شوند و به پاخیزند و با تلاش و کوشش حقِّ خود را از زورمندان بگیرند و در این راه به یقین پیروز مى شوند چرا که غاصبان حتّى براى حفظ موقعیت خود حاضر به ایثار نیستند، در حالى که مستضعفان و ستمدیدگان هر بهایى را براى احقاق حقّ خویش مى پردازند.
 
درست است که در دنیاى امروز شعارهایى در زمینه حقوق بشر و بازگرداندن حقّ محرومان به آنها داده مى شود، ولى تجربه نشان داده که این شعارها دامى است براى همان قشر محروم و مستضعف و فریب و نیرنگى است براى اغفال آنها و در نتیجه غصب حقوق آنان. بنابراین، این اصل که «حقّ را باید گرفت» هم در گذشته صادق بوده و هم امروز و هم فردا و فرداها 
 
آرى مۆمنان پاکدل و سربلند دست روى دست نمى گذارند تا زورمندان بى رحم تمام سرمایه ها و افتخارات آنها را بر باد دهند. نزد آنان تن به شمشیر دادن بر تسلیم ذلیلانه در برابر زورمندان غاصب ترجیح دارد..                                                                            
 حال با استناد به فرمايش گرانقدر مولاي متقيان حضرت علي (ع) اول در كسوت يك رسانه و دوم به عنوان عضوي از خانواده بزرگ تعاوني مرزنشينان بخش دلوار بر خود لازم ميدانم سؤالاتي را از مدير عامل و رئيس هيئت مديره محترم آن تعاوني داشته باشم و لازم ميدانم آن بزرگواران نسبت به پاسخگوئي شفاف به اينجانب اقدام نمايند در غير اينصورت همانگونه كه در دوره هاي گذشته با پيگيريهاي مجدانه ، انتخابات آن تعاوني را ابطال نمودم.
 
 
 
 
با استمداد از مراجع ذيصلاح احقاق حقوق خود و ديگر اعضاء را طلب مي نمايم.                                                                                          
1 ) : آيا اقدامات قانوني نحوه دعوت جهت مجمع عمومي ر ا  طبق آئين نامه نحوه تشكيل مجامع عمومي وزارت تعاون ، كار و رفاه اجتماعي انجام داده ايد؟ چرا كه در  فصل دوّم نحوه  دعوت مجمع عمومي ماده7 آمده است كه؛ دعوت مجمع عمومی باید به طریقی که دراساسنامه تعاونی قید شده صورت گیرد.هرتعاونی مکلف است حداقل یکی ازروشهای انتشار آگهی در جراید کثیرالانتشار یا محلّی و یا دعوتنامه کتبی [با اخذ رسید و یا پست سفارشی به آخرین اقامتگاه قانونی اعلام شده عضو به تعاونی] یا هر دو روش را انتخاب و در اساسنامه قید نماید.
علاوه بر این الصاق آگهی دعوت در محل دفتر اصلی و شعب و نمایندگی‌ها و محل کارگاهها و فروشگاه‌های تعاونی همچنین درج آن در پایگاه اطلاع رسانی [وب سایت مربوطه درصورت وجود] نیز الزامی است.
تبصره 1- دعوت اولین مجمع عمومی تعاونی از طریق دعوتنامه کتبی با اخد رسید و یا پست سفارشی به آخرین اقامتگاه قانونی اعلام شده عضو به تعاونی و یا از طریق روزنامه کثیرالانتشاری که در آن دعوت به عضویت [موضوع بند 2 ماده 32 قانون بخش تعاونی] آگهی شده صورت می‌گیرد.
تبصره2- در صورتی که دعوت مجمع عمومی با دعوتنامه کتبی انجام می‌پذیرد، ارسال نسخه‌ای از آن به اشخاص زیرضروری است:
1.  هر یک از دستگاهها و شرکت‌های دولتی، بانکها، شوراهای اسلامی کشوری و سازمانها و مؤسسات عمومی که در تعاونی مشارکت یا سرمایه‌گذاری کرده‌اند.
2.    اتحادیه‌ای که تعاونی عضو آن است.
تبصره3- مقام دعوت کننده مکلف است نسخه‌ای از آگهی مجمع عمومی را جهت اطلاع و امکان حضور نماینده ناظر به وزارت تعاون ارسال نماید.
ماده8-  در تعاونی‌هایی که دارای بیش از یکصد عضو می‌باشند، انتشار آگهی دعوت الزاماً از طریق روزنامه‌های کثیرالانتشاری که در مجمع عمومی عادی تعیین گردیده، صورت می‌گیرد.
تبصره1- مرجع تشخیص کثیرالانتشار بودن روزنامه، وزارت فرهنگ و ارشاداسلامی است.
تبصره2- انتشار آگهی دعوت در هفته‌نامه، ماهنامه و هر نشریه‌ای که در غیر از فاصله زمانی «روزی یکبار» منتشر می‌گردد به جای روزنامه، فاقد و جاهت قانونی است
2) : باتوجه به اينكه اوايل شروع به كار مديريت شما روغن هائي به اعضاء داده شد كه اعضاء محترم اذعان بر فاسد بودن  و آغشته بودن آنها به مواد غير داشتند .بفرمائيد كه
1 - آيا اين موضوع صحت  داشت يا نه ؟
2- اگر صحت نداشت آيا اطلاع رساني كرده ايد؟ كي و كجا؟
3 - اگر موضوع واقعيت داشت چه اقدامي درخور شأن و حق اعضاء و توان مديريتي خود انجام داده ايد؟
 4 - اگر صحت داشته و حقي از اعضاء ضايع شده آيا آن حق را باز پس گرفته ايد؟ باذكر دليل و ارائه سند بفرمائيد.
 3) : با توجه به اينكه زمان تحويل گرفتن تعاوني يك قطعه زمين در منطقه ويژه اقتصادي داشته ايد. آيا هنوز آن زمين داريد و يا فروخته ايد؟ اگر فروخته ايد چرا؟ محبت كنيد اسناد فروش و  مبادله اي آنرا ارائه دهيد.                                                                    
 4) : بفرمائيد حساب هاي مالي  شما چه مشكلي داشته كه  مسدود شده است و مديريت شما  ، توانائي حل آنرا نداشته است؟
5) : با توجه به اطلاعات كسب شده زمان تحويل گرفتن تعاوني توسط شما ، آن تعاوني  تقريباً مبلغ 140 ميليون بدهي مالياتي داشته است واكنون اين مبلغ تقريباً به 300 ميليون رسيده است. حال اين سؤالات در دل اين موضوع مطرح ميشود كه
1 - آيا اين موضوع صحت دارد؟
2 - اگر اين موضوع صحت دارد دليلش چيست؟    
3 - اين ميزان ضرر از ناحيه چه كسي و چگونه تأمين  و پرداخت ميشود؟
 4 - با وجود اين ميزان بدهي ، مديرعامل ورئيس هيئت مديره محترم جهت تسويه بدهي ها و  افزايش سود سهام اعضاء چه گامهاي مفيدي برداشته است؟ نام ببريد.  
6) : اخيراً در فضاي مجازي خبري دال بر پرداخت مبلغي بالغ بر 120 ميليون تومان به يكي از بازرسين اين تعاوني منتشر گرديده است . بفرمائيد
1- آيا اين موضوع واقعيت دارد ؟
2 - اگر اين موضوع واقعيت دارد آيا در چارچوب و با رعايت موارد قانوني  بوده است ؟
3 -  بر اساس كدام ماده قانوني؟
4 - اين پرداخت  در چه تاريخي اتفاق افتاده است و از آن تاريخ تاكنون عايداتي هم براي تعاوني در راستاي سوددهي به اعضاء داشته است ؟
5 - اين مبلغ چه روزي  به خزانه تعاوني بر ميگردد؟                                                
7) : باتوجه به اينكه ساختمان اداري اين تعاوني كه پس از خروج كميته امداد حضرت امام خميني (ره) تاكنون بلا استفاده مانده است و در ماه مبارك رمضان در جلسه اي كه در محل دفتر ستاد نمازجمعه باحضور شما ، امام جمعه محترم ، ومسؤلين محترم اداره تعاون ، كار و رفاه اجتماعي برگزار گرديد واز شما خواسته شد كه ساختمان مذكور را براي توسعه فرهنگي بخش در اختيار دفتر امام جمعه قرار دهيد در حاليكه آن ساختمان خالي و بلا استفاده بوده است مخالفت كرده ايد ، دلايل خود مبني بر اين مخالفت را بفرمائيد.  گويا در آن جلسه فرموده بوديد قرار است اقداماتي انجام دهيد.  آن اقدامات چيست و چه روزي عملياتي ميشود ؟  
8) -با توجه به اينكه بعد از درخواست امام جمعه محترم از شما ، ضمن رد درخواست و عليرغم داشتن يك سوله بزرگ كه همگان بر  آن واقفند برنجها را در ساختمان اداري محبوس كرده ايد و به اعضاء نداده ايد كه متأسفانه اين ذهنيت متصور است كه عدم توزيع برنج ها به بهانه نياز به آن ساختمان و ندادن آن ساختمان به دفتر امام جمعه  است. عنايت بفرمائيد در اين مورد نيز شفاف سازي بفرمائيد.                                                        
9) : فكر نمي كنيد با توجه به گرماي هوا ، آن برنج ها فاسد و يا حداقل از كيفيتشان كاسته ميشود؟  ودر آخر سخني با اعضاء محترم شوراهاي اسلامي بخش و شهر دلوار به عنوان وكلاي مردم  و اعضاء محترم و  ولايتمداران واقعي و نه زباني ،حال كه ادعايي فراتر از عمل  در پيروي از ولايت علي (ع) داريم و خود را عامل به فرمايش آن بزرگوار ميدانيم ونه حامل و ناطق صرف ، و آن بزرگوار ميفرمايند حق دادني نيست  بلكه  گرفتني است و هيئت مديره محترم تعاوني مرزنشينان بخش دلوار نه از سر لطف و عنايت ، بلكه بر اساس وظيفه قانوني ، صرف نظر از كيفيت آن ، در تاريخ 95/5/12 روز سه شنبه ساعت 9 صبح در محل مسجد امام رضا(ع) دلوار ، مجمع عمومي تشكيل داده و قرار است تصميماتي در آن مجمع گرفته شود  با حضور خود نقشي پررنگ داشته و نظاره گر اعمال آنها باشيم.
ارادتمند همه شما- حسن شوركي


  حسن شورکی. صفیر دلوار. تعاونی مرزنشینان دلوار. ابطال انتخابات.
شما می توانید مطالب و تصاویر خود را به آدرس زیر ارسال فرمایید.
safiredelvar@yahoo.com
info@safiredelvar.ir
مرتبط باموضوع
اعلام برنامه هاي ٥ مهرو آغاز هفته گردشگري در استان بوشهر

[ ، -78 فروردين ماه، -621 ]

شما چقدر «دهه هشتادی‌ها» را می‌شناسید؟

[ ، -78 فروردين ماه، -621 ]

اعتراض 7 + 117 تشکل دانشجویی و بیش از 2200 فعال دانشجویی به تلاش غیرقانونی برای بازداشت دکتر محمود صادقی

[ ، -78 فروردين ماه، -621 ]

چرا محافظان قذافی زنان مجرد بودند؟

[ ، -78 فروردين ماه، -621 ]

ارسال محموله سخاوت و همدلي يادگاران شهيد رئيسعلي دلواري به منطقه زلزله زده غرب

[ ، -78 فروردين ماه، -621 ]

چگونه ایران، دوباره پای روس‌ها را به سوریه کشاند؟

[ ، -78 فروردين ماه، -621 ]

گذري بر ولايت مداري نهضت شهيد رئيسعلي دلواري به همت فاضل كريمي خواهر زاده شهيد رئيسعلي دلواري

[ ، -78 فروردين ماه، -621 ]

بازديد بخشدار كاكی از طرح پايدارسازى كميته امداد حضرت امام خميني (ره)

[ ، -78 فروردين ماه، -621 ]

جامعه وكالت ايران(كانون هاي ٢٥گانه) گفتاري كوتاه پيرامون عليرضا آوائي وزير پيشنهادي دادگستري (نيروي توانمند جنوبي) به قلم : دكتر عبدالصمد دولاح

[ ، -78 فروردين ماه، -621 ]

نماينده ولى فقيه و امام جمعه بوشهر : بندر دلوار نياز به يك تغيير اساسى دارد .

[ ، -78 فروردين ماه، -621 ]

نظر 
کد امنیتی

کد امنیتی