پایگاه خبری تحلیلی صفیر دلوار

Safire Delvar News Agency

  تاریخ انتشار : ، -78 فروردين ماه، -621 
کریمی قدوسی خبر داد:

صهیونیست‌ها حاضرند برای تحویل احمد متوسلیان مذاکره کنند

در حالی‌که بسیاری از مردم روز گذشته هم مانند چند سال اخیر سالگرد ناپدید شدن حاج احمد متوسلیان و سه دیپلمات دیگر ایرانی را در بی‌خبری کامل از سرنوشت آنها سپری کردند امروزجواد کریمی قدوسی اخبار جدید و قابل تاملی از سرنوشت حاج احمد متوسلیان به رسانه داد.  

در حالی‌که بسیاری از مردم روز گذشته هم مانند چند سال اخیر سالگرد ناپدید شدن حاج احمد متوسلیان و سه دیپلمات دیگر ایرانی را در بی‌خبری کامل از سرنوشت آنها سپری کردند امروزجواد کریمی قدوسی، نماینده مردم مشهد در مجلس شورای اسلامی اخبار جدید و قابل تاملی از سرنوشت حاج احمد متوسلیان به رسانه داد. او از پیام صهیونیست‌ها برای معامله با ایران یا حزب‌الله در این قضیه خبر داد و گفت که سیدحسن نصرالله شخصا پیگر این ماجراست.
 
توجه به سرنوشت حاج احمد متوسلیان در یک ماه گذشته ابعاد رسانه‌ای قابل توجهی به خود گرفته است. بعد از آنکه وزیر دفاع جمهوری اسلامی ایران از زنده بودن متوسلیان و دیپلمات‌های ربوده شده خبر داد، موجی از مطالبات از سوی مردم برای پیگیری جدی‌تر این موضوع به راه افتاد. پس از آن بود که مقامات نظامی دیگر ایران هم به کررات از زنده بودن او بعد از 34 سال خبر دادند. پویش‌های مردمی بسیاری هم در یک ماه اخیر برای پیگیری سرنوشت متوسلیان و سه دیپلمات ربوده شده ایران به راه افتاد که اوج آن را می‌شد در راهپیمایی روز قدس دید.
 
صهیونیست‌ها حاضرند برای تحویل احمد متوسلیان مذاکره کنند
 
با این حال و پیش از حرف‌های کریمی قدوسی غالب استدلال‌ها در خصوص زنده بودن حاج احمد متوسلیان بر این مبنا بود که اگر ایشان به شهادت رسیده‌اند رژیم صهیونیستی باید مسئولیت آن را بر عهده بگیرد. موضوعی که وزیر دفاع هم چند روز بعد از اظهاراتش در خصوص زنده بودن متوسلیان آن را چنین شرح داد. با این حال این اولین بار است که یک مقام رسمی از تمایل طرف صهیونیستی برای مذاکره و معامله در این خصوص خبر می‌دهد و حتی می‌گوید پیش از این شرایطی چنین فراهم بوده و تعلل‌های در بهره‌برداری از آن صورت گرفته است. بی‌شک در صورت صحت این حرف‌ها، باید گام بزرگی در جهت تعیین سرنوشت چهار ایرانی دانست که 14 تیر 1361 در لبنان ناپدید شدند.
 
جواد کریمی قدوسی امروز در گفت‌وگو با فارس  ، در خصوص وضعیت حاج احمد متوسلیان و سایر دیپلمات‌های ربوده‌ شده کشورمان در لبنان اظهار داشت: دشمن سعی دارد با این غنیمت بزرگی که از ما گرفته بر سر آن معامله بزرگی هم انجام دهد.
 
وی ادامه داد: بر اساس همین اصول، حدس و گمان قریب به یقین این است که حاج احمد متوسلیان و یارانش زنده‌اند.
 
عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس با بیان اینکه حاج احمد متوسلیان برای رژیم صهیونیستی یک کارت موفقیت و امتیاز بزرگ است تصریح کرد: حاج احمد متوسلیان و سایر دیپلمات‌های ما به دست فالانژها اسیر و تحویل رژیم صهیونیستی شده‌اند، شکی در این نیست که آنها بخواهند از این متاع ارزشمند در جایی بحرانی استفاده کنند و وارد معامله شوند.
 
صهیونیست‌ها حاضرند برای تحویل احمد متوسلیان مذاکره کنندکریمی قدوسی تصریح کرد: امروز اتفاقاتی افتاده که در گذشته نیز چندین بار شاهد آن بودیم اما دولت‌های وقت ما به خصوص دولت آقای هاشمی، نتوانستند خوب از آن استفاده کنند.
 
وی با اشاره به اینکه صهیونیست‌ها در دست حزب‌الله اسیرهای دانه‌درشتی دارند، افزود: حتی امروز حزب‌الله از فرانسه و از کشورهای اروپایی که در نبردهای حلب حاضر هستند، اسیر دارد و بر همین اساس حدس و گمان ما این است که صهیونیست‌ها وارد مذاکره شده‌اند و پیغام داده‌اند که حاضرند در این زمینه با حزب‌الله معامله و مذاکره کنند.
 
نماینده مردم مشهد و کلات در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه سید حسن نصرالله وعده داده که خودم مأمور پیگیری موضوع آقای احمد متوسلیان هستم، افزود: ظاهر این خبر نشان می‌دهد که بحث آزادی اسرای ما در جریان است، به نظر می‌رسد رژیم صهیونیستی نیز به این نتیجه رسیده است که وقت استفاده از کارت اسارت احمد متوسلیان و هم‌رزمانش فرا رسیده است.
 
کریمی قدوسی در پایان به بشارت مقام معظم رهبری در خصوص بازگشت سردار متوسلیان اشاره و تأکید کرد: ایشان در دیدار ماه رمضان هنگامی‌ که تصویری از حاج احمد متوسلیان به ایشان اهدا شد، فرمودند «ان‌شاءالله روزی آزاد می‌شود، امیدواریم خداوند این خبر خوب را در این ایام قرار بدهد و این نماد تفکر دفاع مقدس و حزب‌الله آزاد شود.»
 
 
م تابناک


 
شما می توانید مطالب و تصاویر خود را به آدرس زیر ارسال فرمایید.
safiredelvar@yahoo.com
info@safiredelvar.ir
مرتبط باموضوع
شب پرداخت یارانه یا شب پرداخت حقوق مدیران!

[ ، -78 فروردين ماه، -621 ]

صهیونیست‌ها حاضرند برای تحویل احمد متوسلیان مذاکره کنند

[ ، -78 فروردين ماه، -621 ]

رونمایی از مأموريت دوگانه روحاني در آینده

[ ، -78 فروردين ماه، -621 ]

حيثيت دولت در خطر است

[ ، -78 فروردين ماه، -621 ]

بیست و سه نفری که برای امنیت ملی کشور تصمیم می گیرند!

[ ، -78 فروردين ماه، -621 ]

ادامه ماجرای فیش های حقوقی نجومی/ ادعای پاداش‌های میلیاردی دردولت قبل!

[ ، -78 فروردين ماه، -621 ]

متهم نفتی 5 ماه غیر قانونی در بازداشت است/ زنجانی‌ می‌تواند با وثیقه 5 هزار میلیاردی آزاد شود

[ ، -78 فروردين ماه، -621 ]

بیانیۀ آقای رئیس جمهور؛ اعترافی دیرهنگام اما درست

[ ، -78 فروردين ماه، -621 ]

هشدار حادثه شهران درباره تهدیدات زمین ساختی تهران

[ ، -78 فروردين ماه، -621 ]

ترامپ: اوباما و کلینتون کنار بروند/ من خواستار ممنوعیت ورود مسلمانان شدم

[ ، -78 فروردين ماه، -621 ]

نظر 
کد امنیتی

کد امنیتی