پایگاه خبری تحلیلی صفیر دلوار

Safire Delvar News Agency

  تاریخ انتشار : ، -78 فروردين ماه، -621 
در واکنش به تیراندازی مرگبار اورلاندو؛

ترامپ: اوباما و کلینتون کنار بروند/ من خواستار ممنوعیت ورود مسلمانان شدم

حادثه تروریستی روز گذشته در فلوریدای آمریکا بیش از همه به مذاق یک نفر خوش آمده است. مردی که در ماه های گذشته با حمله به مهاجران و مسلمانان در آمریکا توانسته بود دل میلیون ها آمریکایی را ببرد.

دونالد ترامپ چنانکه انتظار می رفت در نخستین واکنش به این حمله که مرگبارترین حملات تروریستی پس از یازده سپتامبر سال ۲۰۰۱ لقب گرفته ضمن محکوم کردن حمله از باراک اوباما و هيلاري كلينتون به شدت انتقاد کرد.

دونالد ترامپ با انتقاد از عدم اشاره رئیس‌جمهور آمریکا و نامزد دموکرات انتخابات ریاست جمهوری این کشور به مقصر بودن اسلام تندرو در حمله اورلاندو، خواستار کناره‌گیری اوباما از ریاست جمهوری و کلینتون از مبارزات انتخاباتی شد.

وی که پیشنهاد جنجالی «ممنوعیت ورود مسلمانان به آمریکا» را مطرح کرده بود، با موج سواری بر جریانات ناشی از حمله اورلاندو، بار دیگر از این طرح دفاع کرد و گفت : «من خواستار ممنوعیت(ورود مسلمانان به آمریکا) شده بودم».

ترامپ در تازه‌ترین اقدامش با انتشار بیانیه‌ای خواستار آن شده که باراک اوباما باید به خاطر عدم اذعان و تصریح کردن به این موضوع، از ریاست جمهوری کنار برود و هیلاری کلینتون هم به همین دلیل باید از مبارزات انتخاباتی کناره‌گیری کند.

نامزد جمهوریخواه انتخابات ریاست جمهوری در بیانیه خود تصریح کرد:« به علت اینکه رهبران ما ضعیف هستند من پیش بینی کرده بودم که این اتفاق خواهد افتاد و این مسئله اوضاع را بدتر خواهد کرد. من تلاش می کنم جان مردم را نجات دهم و از وقوع حملات تروریستی در آینده جلوگیری کنم. ما از نظر سیاسی نتوانسته ایم موضع درستی اتخاذ کنیم.»

گفتني است یک فرد مسلح اوایل روز یکشنبه (ديروز) به وقت محلی با اسلحه خود به سمت یک باشگاه شبانه همجنس‌گرایان در «اورلاندو» ایالت «فلوریدا» تیراندازی کرد و دستکم ۵۰ نفر را کشت و ۵۳ نفر دیگر را زخمی کرد.

شبکه سی بی سی کانادا گزارش کرد،«جان مینا» رئیس پلیس اورلاندو به خبرنگاران گفت: «فرد مظنون ظاهراً یک اسلحه تهاجمی و یک تفنگ دستی و نوعی ابزار در اختیار داشته است».

مینا تصریح کرد که این تیراندازی حدود ساعت ۰۲:۰۰ به وقت محلی در ورودی باشگاه شبانه «پالس» به وقوع پیوست و یک افسر پلیس با فرد مظنون وارد درگیری مسلحانه شد.

در عین اف بی آی، پلیس فدرال آمریکا این حادثه را یک حادثه تروریستی اعلام کرده و گفته بررسی این حادثه ادامه دارد. یک سخنگوی اف بی آی میگوید که مقامات درحال بررسی دقیق این موضوع هستند که آیا این موضوع یک موضوع داخلی است یا یک حمله تروریستی بین المللی.

اف بی آی احتمال داده است که عامل حمله با داعش نسبت داشته است. سی‌ان‌ان نیز گزارش داده که این حمله مسلحانه، مرگ‌بارترین حمله از این جنس در تاریخ آمریکا بوده است.

براساس آخرین اخبار از رسانه‌های آمریکایی، عامل حمله احراز هویت شده است. مهاجم اورلاندو «عمر متین» شهروند فلوریدا و متمایل به داعش بوده است. عمر متین ساکن بندر سنت لوسی در ایالت فلوریدا و پدر و مادرش افغان تبار هستند.



شاهدان ماجرا می‌گویند که دهها تیر به سمت افرادی که داخل باشگاه شبانه بودند، شلیک شد.

طبق این گزارش، فرد مسلح چندین نفر را به گروگان گرفت و حدود ساعت ۰۵:۰۰ صبح به وقت محلی مأموران پلیس تصمیم گرفتند عملیات نجات را آغاز کنند و موفق شدند به ۳۰ نفر برای فرار کمک کنند.

مأموران پلیس یکبار دیگر با فرد مسلح وارد درگیری مسلحانه شدند و فرد مظنون در نهایت با ضربه گلوله مأموران پلیس کشته شد. پلیس از طریق توییتر اعلام کرد که صدایی که در نزدیکی محل تیراندازی به گوش رسیده است، یک «انفجار کنترل شده» بوده است.



  ترامپ کلینتونمسلمانان
شما می توانید مطالب و تصاویر خود را به آدرس زیر ارسال فرمایید.
safiredelvar@yahoo.com
info@safiredelvar.ir
مرتبط باموضوع
نظر 
کد امنیتی

کد امنیتی